Były już Lemingi w DHTML-u, był Mario w JS, był nawet Defender w favikonce, więc postanowiłem też się wykazać w tej nieco absurdalnej konkurencji i w mitycznym wolnym czasie wystrugałem Kółko i krzyżyk w CSS.
Nie jest to może osiągnięcie porównywalne z powyższymi, ale i CSS nie daje wielkich możliwości interakcji. Cała sztuczka opiera się na sprytnym wykorzystaniu hovera – każde z pustych pól zawiera w sobie planszę z układem znaczków po kolejnym ruchu, gdzie znowu każde z pustych pól zawiera planszę itd. a najechanie na pole powoduje pokazanie tej planszy, która dzięki odpowiednim stylom zasłania poprzednią. Chyba nie muszę dodawać, w jakIEj przeglądarce to nie działa;-).
Jak nietrudno policzyć, nawet w tak prostej gierce liczba węzłów w drzewie wynosi 1 + 9 + (9*8) + (9*8*7) + (9*8*7*6) + … = cholernie dużo. Dlatego właśnie krzyżykami gra komputer, co pozwoliło zmniejszyć liczbę kombinacji do niecałej setki. To oczywiście i tak było zbyt wiele, żeby kodować to ręcznie, ale tę czarną robotę odwalił już za mnie prosty skrypt.
Cóż dodać – mogę tylko życzyć miłych zmagań, aczkolwiek bez szans na zwycięstwo [tu wstawić demoniczny śmiech].
Komentarze
Fajne to
Mnie nie dziala. Nie. Nie da sie zaznaczyc na stale pola, odjezdzam hoverem i lipa, cofa sie i moj ruch i kompa. ff 3.0.6
No niestety, mogę odpowiedzieć tylko standardowym „u mnie działa”.
Świetne!
Chris: wjeżdżasz z zewnątrz na to pole, na którym chcesz postawić kółko. Potem przejeżdżasz na kolejne puste pola przez już zajęte pola – wtedy działa.
Fajne, aczkolwiek komp zaczyna iksem w środku przez co… gra robi się monotonna :) Postawię pierwsze jajko w pionie lub poziomie – przegram, postawię w skosie – wygram…
„postawię w skosie – wygram” < chyba zremisuję :P
Yyy, racja. X]